Betalen met iDeal

Via de website van Nieuwe Veste Bibliotheek kun je te-laat-geld, contributie en openstaande rekeningen met iDeal betalen.


Hoe werkt betalen met iDeal?  

 Om openstaande betalingen te voldoen, volg je de aanwijzingen op het scherm. Je doorloopt dan de volgende stappen:

    * Log in op Mijn bibliotheek

    * Klik op Nog te betalen, rechts op het scherm

    * Je krijgt een scherm met de openstaande betalingen te zien

    * Vink de bedragen aan die je wenst te betalen Klik op de button ‘Klik hier om nu te betalen’

    * Beantwoord de vraag of je verder wilt gaan met betalen met ‘Ja’ Kies je eigen bank en klik op ‘Ga verder’

    * Volg de aanwijzingen op het scherm om via je eigen bank te betalen

    * Na het afronden van de betaling krijg je een e-mail ter bevestiging let op:  je krijgt alleen een bevestigingsmail als je mailadres in ons systeem geregistreerd staat

    * De betaling wordt voor Bibliotheek Breda geïnd door St. Beheer Derdengelden Ingenico Financial Sol.

    * Deze naam zie je ook op het betalingsoverzicht van jouw bank staan.

    * Als de betaling is afgerond, krijg je de melding ‘Betaling compleet’, sluit af door te klikken op de button ‘Klik hier om door te gaan’

    * Bij ‘Mijn bibliotheek’ is de vermelding ‘Nog te betalen’ verdwenen uit het overzicht


Meer informatie over betalen via iDeal:

Kan ik ook een deel van het openstaande bedrag betalen?
Ja, dat kan. Je vinkt zelf de bedragen aan die je wenst te betalen..
 
Mijn lenerspas is geblokkeerd. Kan ik mijn pas na betaling via iDeal meteen weer gebruiken?
Ja, een blokkade vanwege een verlopen pas of openstaand te-laat-geld is na betaling meteen opgeheven. Bij een openstaande rekening duurt het gemiddeld drie werkdagen na betaling voor je jouw pas weer kunt gebruiken.
 
Ik heb betaald, maar het lukt me niet te reserveren of te verlengen. Wat moet ik doen?
Bij het betalen van een rekening voor bijvoorbeeld een kwijtgeraakt boek, is er een administratieve verwerkingstijd van drie dagen. Dit komt omdat het boek uit het systeem en van je lenerspas moet worden gehaald. Drie werkdagen na betaling kun je jouw lenerspas weer gebruiken voor lenen, verlengen en reserveren.
 
Kan ik mijn bibliotheekabonnement ook via iDeal betalen?
Ja, dat kan. Als je je abonnement hebt opgzegd of deze is meer dan zes maanden verlopen, kun je het beste even contact opnemen met de bibliotheek of langskomen in een van onze vestigingen.
 
Ik heb mijn abonnement opgezegd, maar heb nog openstaande rekeningen. Kan ik deze via iDeal betalen?
Als je je abonnement hebt opgezegd, kun je eventuele openstaande rekeningen beter bij de klantenservice in Bibliotheek Centrum betalen.
Of neem contact op met de ledenadministratie van de bibliotheek via bibliotheek.ledenadministratie@nieuweveste.nl of 076-2003200.
 
Ik krijg geen bevestigingsmail na betaling via iDeal. Klopt dat?
Na het afronden van de betaling via iDeal ontvang je een bevestigingsmail als je mailadres in ons systeem staat. Je kunt dit zelf controleren via ‘Mijn bibliotheek’. Als het mailadres ontbreekt of niet (meer) klopt, kun je dit zelf toevoegen of wijzigen bij je Persoonlijke gegevens.

Ik wil mijn betaling annuleren, is dat mogelijk?

Ja dat kan voordat je je betaling hebt bevestigd. Gebruik daarvoor dan de daarvoor bestemde annuleringsknop van iDeal. Sluit dus nooit het schermvenster met de X-knop af.

Mijn betaling is mislukt, wat nu?
Wanneer een betaling niet is gelukt krijg je de melding Een betalingsactie was onderbroken. Neem s.v.p. contact op met de bibliotheek. Het nog te betalen bedrag zal dan nog steeds bij jouw gegevens staan maar de iDeal-betaalmogelijkheid is echter niet meer zichtbaar. In dit geval kun je contact opnemen met onze financiële administratie die na kunnen gaan of je betaling al dan niet is ontvangen.
Contact opnemen kan via financien@nieuweveste.nl of tijdens kantoortijden met 076-2003200.