Nieuwe workshop Begrijpelijke Taal
‘Alles is taal’, zegt Ria met zachte stem. De deelnemers zijn stil van haar verhaal. Over hoe ze jarenlang haar worsteling verzweeg. Maar ook over hoe ze haar laaggeletterdheid aanpakte en uiteindelijk zelfs Taalambassadeur werd. Net als Jaco, als 14-jarige begonnen als vuilnisman en nu met een MBO-diploma Veiligheidskunde op zak.
Tijdens de nieuwe Workshop vertellen beiden waarom begrijpelijke taal zo belangrijk is. Deelnemers mogen hen alles vragen en er ontstaan mooie gesprekken. ‘Bij mijn studie werd het juist gewaardeerd als ik ingewikkelde taal gebruikte’, reageert iemand. ‘Niet makkelijk om dit weer af te leren’.
Eenvoudige taal is inderdaad helemaal niet zo makkelijk. Dat konden de deelnemers zelf ervaren in een spelvorm. Ze keken ook naar sketches over wat vaak misgaat in communicatie. De afwisselende workshop eindigde met praktische tips.
In februari geeft Taalpanel Breda de workshop nog een keer. Iedereen is van harte welkom. Graag vooraf aanmelden via het aanmeldformulier.
Meer nieuws
09-04-2026
9 april 2026
Escapespel: digitale frustraties en meer
19-06-2025
19 juni 2025
Het verhaal van Anita
07-07-2025
7 juli 2025
Waarom zou je Taalpanel inschakelen?
01-10-2025
1 oktober 2025
Nieuwe workshop Begrijpelijke Taal
15-10-2025
15 oktober 2025
Tips van Taalambassadeurs
07-04-2026
7 april 2026
Wij zoeken nieuwe Nederlandstalige Taalambassadeurs!
28-09-2025
28 september 2025
Uitreiking van De Duim 2025: goed bezig!
19-06-2025
19 juni 2025
Herken laaggeletterdheid
10-11-2025
10 november 2025
Taalambassadeurs testen eigen nieuwe website
08-04-2026
8 april 2026
Mini-Taalpanel in eigen organisatie
06-04-2026
6 april 2026
Stapje dichter bij toegankelijke verkiezingen?
31-03-2026
31 maart 2026
Taalpanel gaat ‘undercover’
07-07-2025
7 juli 2025
Applaus voor alle nieuwe Taalambassadeurs
23-10-2025
23 oktober 2025
Theatervoorstelling en infosessie brengt laaggeletterdheid dichtbij